PDA

View Full Version : Olie lampje en zoemer Mk2 1300 KH branden en zoemt


gizmo98
07-07-2012, 17:58
Hoi Waarschijnlijk zou de oplossing hier ergens staan ik ben uur aan zoeken geweest maar hellaas van daar me vraag..

Golf 2 1300 KH 1985 Benzine
Na cilinderkop wissel.. Brand mijn olielampje en zoemt hij..
sensors van oude kop overgezet nog het zelfde...
auto heeft 2.5 half jaar stilgestaan (buiten) voor dat kop is gewisseld..
klein stukje gereden nog gaat lampje niet uit en blijft hij zoemen..
iemand de oplossing hier van ..... wordt er langzaam :screwy: van..

alvast bedankt

Herman

casss
07-07-2012, 18:12
draadbreuk in de draad naar je sensor?
draden omgewisseld bij de sensoren?
te weinig olie...?

gizmo98
07-07-2012, 22:33
kan het zijn olie filter verstop door oude olie vanwege lange stilstaan

Spierings
07-07-2012, 22:47
Zou beginnen met oliedruk meten, dan weet je of het aan de motor zelf ligt of aan het elektrische gedeelte.
Nu is het maar gokken wat het kan zijn

gizmo98
07-07-2012, 23:06
Oke...Olie druk meten !!

Kan ook iets zijn van Probleem met dynamo zijn achter die laad gewoon en lampje gaat ook uit bij starten

The_Maxx
07-07-2012, 23:29
heeft niks met de dynamo te maken.
Draden verkeerd om aangesloten is een goede mogelijkheid
Gooi er eens nieuwe olie in en een nieuw oliefilter erop. 2,5 jaar stilstaan wordt olie ook niet beter op.

gizmo98
08-07-2012, 10:11
@ The maxx dat ga ik vd week maar als eerste doen....

ps iemand een foto hoe het hoort te zitten volgens mij zit het goed ?

weet dit niet zeker want kop was gedemonteerd voor ik de auto kocht ??
gaat om oude type 1300... KH

Ik heb 2 zenders boven in de cilinderkop 1 terhoogte van Carburateur daar zit draadje op die loop onder carburateur door ?

een zit meer naar rechts op de cilinderkop en deze draad verdwijnt samen met draadje van de onsteking in een draadhuls ? iemand een idee

gizmo98
08-07-2012, 11:40
Feedback
OPGELOSTTTTTTTTT..

Draadje met Plastic omhuld stekkertje (wit) zat boven op onsteking..
en geel kleurig draadje met schuifstekker zat op 1ste olie zender.....

deze moesten omgewisseld worden !!! :thumbup:

The_Maxx
08-07-2012, 17:35
stekkers voor de 2 druksensoren zijn hetzelfde. zitten dezelfde rubber kapjes op, Alleen de draadkleur verschilt.

maar een 1300 kh? ben je op de kop aant lezen? Ik ken alleen 1300 HK ;)

Heb je een foto hoe t nu zit?

gizmo98
08-07-2012, 17:47
Hoi idd het is Hk....... hellaas wou een foto uploaden maar krijg het niet voor mekaar..
Iig is het nu juist.. als iemamd het wil kan ik wel foto sturen per mail

RichardVW
12-07-2012, 00:29
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Bij mij liet het zich oplossen door de olie te vervangen door een ouderwetse soort die nu niet meer gangbaar is, maar indertijd door het boek van Olieslagers voorgeschreven werd. Bij interesse zoek ik het morgen voor je op; heb het boekje nu niet bij de hand.