PDA

View Full Version : Nieuwe injector rubbers

-spyrock-
02-07-2012, 17:50
Hallo

Ik ben bezig met de injector rubbers/dichtingen van mijn 16V kr te vervangen maar heb volgend probleem:

Ik krijg de nieuwe donut-achtige dichting er niet op, die is suuuper strak, ik heb de 1e al meteen gescheurd waardoor ik weer nieuwe mag bestellen. Zelf met veel kruipolie lukt het niet.

Het gaat dus om de groene dingen op deze foto: http://www.autopartsfair.com/images/products/engineparts/c100013518bos.jpg

Hoe krijg ik de rubbers wat weker zonder ze te beschadigen? Iemand tips en/of ervaring hiermee?

Gino89
02-07-2012, 18:36
Ik heb ze bij de PL vervangen. Ze gaan er idd super moeilijk over heen. Maar bij mij is het bij ze alle 4 gelukt. Weet niet of het helpt als je ze even in warm water legt. Dan worden ze ook zachter.

-spyrock-
02-07-2012, 19:48
Had ze al in warm water gelegd, hielp niet. Heb gelezen op het net dat in het VW werkplaats handboek staat dat je ze even in benzine moet leggen.
Heb ik dus gedaan maar merk weer niet veel verschil.

Resultaat tot nu toe, 1 erop, 3 andere gescheurd...
Het probleem is ze over die boord krijgen vooraan.

Gino, mag ik vragen of het makkelijk was ze met de nieuwe rubbers weer in de houders te duwen? Hoe heb je dat juist gedaan want dat lijkt me ook weer niet eenvoudig.

Gino89
02-07-2012, 21:21
Ja het gaat niet makkelijk. Het moet ja ook goed blijven vast zitten. Ik heb het toen gedaan met WD40. Goed inspuiten en dan er in duwen. Ja met die rubbers dat is best een gekloot.