View Full Version : Golf 2 gekocht 1983
yniezink
16-06-2012, 17:39
Goedenavond heren,
Heb vandaag mijn nieuwe golfje in ontvangst mogen nemen. Ben van plan nog een aantal dingen te gaan veranderen. Er moet bijvoorbeeld een TDI motor in komen.
Eerst maar even de foto's:
http://www.imgdumper.nl/uploads5/4fdcb54d316db/4fdcb54d312ef-foto_1.JPG
(ouwe grijsaard die even een kijkje neemt.)
http://www.imgdumper.nl/uploads5/4fdcb79fc0269/4fdcb79fbfe80-foto_2.JPG
http://www.imgdumper.nl/uploads5/4fdcb7b63c4c5/4fdcb7b63c0df-foto_3.JPG
http://www.imgdumper.nl/uploads5/4fdcb7c48a801/4fdcb7c48a41d-foto_4.JPG
http://www.imgdumper.nl/uploads5/4fdcb7d215e2f/4fdcb7d215a49-foto_5.JPG
Wat is er gedaan:
- Volledig overgespoten
- Gti ramen geplaatst voor, achter, en achter zijkant.
Wat wil ik nog gaan doen:
- Schroefset eronder knallen samen met m'n lenso B9 (bbs lemans immi)
- Getinte ruiten in de deuren (dus op zoek naar gti ramen voor oude deuren)
- Nieuwe slotenset, achterklep heeft andere sleutel nodig die de persoon niet meer had
- Interieur aanpakken, wil het dashboard vervangen door een zachte versie van een gti. Tevens wil ik de stoelen, panelen en alles vervangen. Voorkeur gaat uit naar een madison interieur uit 90. Vind ik gewoon een erg mooi interieur :)
- Ombouw naar 1.9 TDI. Hiervoor moet ik nog onderdelen bij elkaar sparen.
(pedalenset corrado g60, intercooler mercedes sprinter) aandrijfassen van een corrado g60 ontvang ik maandag. Een nieuwe teller ook, met toerenteller. De rest heb ik als het goed is ook.
Verder moet het dakje nog gesteld worden. Ook moet ik hier nog een nieuw rubber voor.
Bumpers moet ik even goed poetsen zodat ze weer als nieuw gaan lijken.
Aantal plastic dingetjes in de auto zijn kapot, deze moet ik ook vervangen. Dus ff naar de sloop opzoek naar nog hele exemplaren.
Oh en hij moet nog overgeschreven worden :D En goed gewassen/schoongemaakt worden (binnen en buiten)
Wat vinden jullie er van? :)
Tiefleger
16-06-2012, 18:01
Ziet er op de foto netjes uit en je plannen klinken ook goed. :thumbup: :thumbup:
yniezink
16-06-2012, 18:08
Ziet er op de foto netjes uit en je plannen klinken ook goed. :thumbup: :thumbup:
thx, de achterlichtjes uit de golf 2 die je op foto 3 ziet op de achtergrond komen er ook nog even in :)
Strak in de lak, en hoop dat het allemaal gaat lukken.
yniezink
16-06-2012, 18:24
Als iemand die ruitjes voor in de deuren heeft, moet je me maar even laten weten :) Ik heb eventueel voor de geintresseerde complete set blanke ruiten (origineel) zonder kenteken. (helaas geen voorruit, gesneuveld :( )
De blanke ruitjes van de deuren zijn dan pas beschikbaar wanneer ik getinte heb voor in de deuren. (inclusief spijltjes)
@Tim_j THx :)
Spierings
16-06-2012, 19:19
- Nieuwe slotenset, achterklep heeft andere sleutel nodig die de persoon niet meer had
Je hoeft geen nieuwe slotenset als alleen de achterklep anders is, je kunt het slotje van de klep uit elkaar halen en er andere palletjes in zetten ;)
Dokter D
16-06-2012, 19:48
Dat ziet er netjes uit allemaal :thumbup:
Leuk dat er weer een golf 2 tdi bijkomt, ik ben er ook mee bezig :cool:
yniezink
16-06-2012, 19:57
Dat ziet er netjes uit allemaal :thumbup:
Leuk dat er weer een golf 2 tdi bijkomt, ik ben er ook mee bezig :cool:
Haha jah, ik volg heel stiekem je project :)
Moet zelf ook onderkant nog opnieuw in de tectiel zetten :p
Dokter D
16-06-2012, 20:02
Leuk dat je mijn project volgt, dat hoeft niet stiekum hoor :)
Poeh, dat was me wel een werkje zeg :screwy:
Maar ik heb dan ook de gehele bodem kaal gehad.
Ook had ik m op de zijkant te liggen en dan kun je er wel makkelijk bijkomen.
Maar die van jou zit vers in de lak en dan is dat geen optie.
leuk projectje. heb je ook ene pb gestuurd
zo,leuk ding,goede plannen ook!
yniezink
16-06-2012, 20:54
Denk morgen eerst maar is even goed schoonmaken aan de binnenkant. Er moet ook een nieuwe hemel in.. Deze heeft zn beste tijd gehad + er is af en toe in gerookt... Dus moet op zoek naar een hemel met raampje xD
yniezink
17-06-2012, 10:40
Leuk dat je mijn project volgt, dat hoeft niet stiekum hoor :)
Poeh, dat was me wel een werkje zeg :screwy:
Maar ik heb dan ook de gehele bodem kaal gehad.
Ook had ik m op de zijkant te liggen en dan kun je er wel makkelijk bijkomen.
Maar die van jou zit vers in de lak en dan is dat geen optie.
Denk dat ik die van mij op een verhoging leg en mezelf opoffer door eronder te kruipen. Pak ik zelf ook nog een laagje mee, dan kan ik zo door als zwarte piet :p
Moet nog ff kijken wat het makkelijkste is :)
gooigolf
17-06-2012, 18:46
hey kerel lijkt netjes hoor ...
supper strak wagentje tdi erin ,,
en toeren maar . :thumbup:
yniezink
18-06-2012, 06:08
Vandaag de bumpers is goed oppoetsen, auto wassen en interieur eruit halen :)
Maar eerst nog even werken..
Weet iemand of ik dat spul wat onder laminaat zit goed kan gebruiken om te isoleren?
Dus dat ik dit onder het tapijt en alles doe?
Dokter D
18-06-2012, 06:57
Wanneer je ondertapijt bedoeld, dat gevlokte spul, dan kan dat prima.
Is op maat te krijgen bij de carpetright oid.
yniezink
18-06-2012, 08:00
Wanneer je ondertapijt bedoeld, dat gevlokte spul, dan kan dat prima.
Is op maat te krijgen bij de carpetright oid.
Beter :-) Ga ik daar eens naar kijken, thx!
Dokter D
18-06-2012, 14:53
Ik ben van plan dat spul te gaan gebruiken, lijkt me ideaal en kost geen drol.
http://www.kwantum.nl/vloerbedekking/tapijt-/ondertapijt/0130600
Wouter42
18-06-2012, 15:14
Doe de banden ook meteen effe meepakken als je de bumpers gaat doen :D Ziet er wel zo mooi uit. Lak ziet er ook echt super uit zeg :thumbup: Succes met je project
yniezink
18-06-2012, 21:08
mwah, die bandjes gaan nu in de verkoop haha ;)
update'je komt eraan
Spoiler gepoetst, nieuwe achterlichtjes:
http://www.imgdumper.nl/uploads5/4fdf8ba6b337a/4fdf8ba699516-IMG_0494.png
De sloffen die er onder horen ;)
http://www.imgdumper.nl/uploads5/4fdf8be8daf35/4fdf8be8c150a-IMG_0496.png
http://www.imgdumper.nl/uploads5/4fdf8c066c7f3/4fdf8c06525fa-IMG_0498.png
Verder vandaag aantal dingen van de sloop gescoord. Aantal plastic dingetjes voor in de auto waaronder deurbakken, waar speakers in gaan komen. Moet alleen nog ff kijken waar ik de roosters vandaan haal.
Verder moet ik in de auto nog heel veel schoonmaken, heb even gestofzuigd en de grootste stukken eruit, maar moet nog veel doen.
Eerst moet het hele interieur eruit, wat eigenlijk zo bij het oud vuil kan, is niet veel waard meer.
Moet dus nog op zoek naar een aantal onderdelen, maar het zakje met geld is weer leeg, dus moet weer wat bij elkaar gaan sparen als arme student :P
Moet eigenlijk ook nog op zoek naar een gti achteras, of die dopjes is goed plat slaan zodat de doppen van de velgen achter ook passen.
Schroefset moet er ook nog onder, maar geen geld om de andere auto dan te laten uitlijnen :D
EDIT: Ben trouwens ook nog op zoek naar een goed rubber voor m'n dakje. Moet deze tevens ook nog stellen. Dus hele hemel moet er uit (nu is die toch niet goed meer :P) dus ik zoek ook nog een hemel haha
Hij ziet er echt nog super uit, voor die leeftijd :thumbup:
yniezink
18-06-2012, 22:38
Hoop dat ik binnenkort een niet al te duur interieur kan vinden. Liefst gti of madison :) Gti gewoon omdat ik de wangen zo fijn vind zitten haha.
Nu eerst nog maar geld bij elkaar sparen zodat ik alles kan betalen :( giften zijn welkom haha
Dokter D
19-06-2012, 06:57
Moet eigenlijk ook nog op zoek naar een gti achteras, of die dopjes is goed plat slaan zodat de doppen van de velgen achter ook passen.
Heb nog wel een complete golf 3 achteras met nieuwe schijven, blokken en lagers voor je liggen. De astappen kun je samen met de remmerij zo op je golf 2 as plaatsen.
Pm maar bij interesse.
yniezink
19-06-2012, 07:13
Heb nog wel een complete golf 3 achteras met nieuwe schijven, blokken en lagers voor je liggen. De astappen kun je samen met de remmerij zo op je golf 2 as plaatsen.
Pm maar bij interesse.
Pm gedaan ;), Denk vandaag één en ander uit de auto halen en nog wat bijwerken. Wil ook nog andere spiegels monteren (die verstelbaar zijn met zo'n pookje) Huidige kunnen alleen gedraaid worden met de hand.
Plannen zijn tevens nog wat aangepast: Wil de huidige hemel zelf gaan bekleden en tevens de deurpanelen zelf gaan bekleden. Denk erover om iets in de kleur van blauw te doen. En de achterste C stijlen zwarte te monteren.
Dus dan word de auto zwart met blauw van binnen.
yniezink
20-06-2012, 14:35
Het ombouwen wilde ik laten doen door gooigolf. Hiervoor stekkert die de tdi kabelboom om naar het oude type zekeringskast.
Zou ik het niet veel makkelijker voor hem kunnen maken door de kabelboom van een nieuw type golf 2 te pakken en deze zekeringskast er ook in te zetten? Dus ook de kabelboom intern van een nieuw type erbij moet pakken. Dan kan ik tevens een teller met 1 stekker zoeken. (is makkelijker te vinden)
Wouter42
20-06-2012, 15:25
Ik weet niet of je haast hebt met zwarte C-stijl kappen, maar ik heb hier nog wel een setje voor je liggen voor weinig ^^ Wanneer denk je te kunnen beginnen met de ombouw naar TDI? Heb je al een blok op het oog?
yniezink
20-06-2012, 16:00
Ik weet niet of je haast hebt met zwarte C-stijl kappen, maar ik heb hier nog wel een setje voor je liggen voor weinig ^^ Wanneer denk je te kunnen beginnen met de ombouw naar TDI? Heb je al een blok op het oog?
Gooigolf heeft een blok uit z'n eigen mk2 tdi. Hij heeft zelf een 110pk AFn blok voor zichzelf kunnen vinden.
Plan is om de 90Pk in de mijne te stoppen.
De C stijlen heeft geen haast. Doe me maar een pm met wat het kost :)
Heb vandaag verstelbare spiegels opgehaald en een raammechanisme voor de rechterdeur. Deze draaide niet meer normaal.
gooigolf
20-06-2012, 18:04
hey kerel ...
kabelboom .is in goeie handen hoor hahha ..
dus kijk maar denk dat motorkabelboom na oud type te gooien minder werk is dan al je kabels uit je auto te trekken .
en die motor is dan een ahu 90 pk blokje.
yniezink
21-06-2012, 15:43
Wat is eigenlijk het verschil tussen een 1.9 tdi uit een caddy of een golf.
Op de site van vagtechniek lees ik dat de golf tot 115pk gaat en de caddy tot 120pk?
Ik wil met m'n golfje graag op 130pk uitkomen. Lukt dat ook met de grotere intercooler? Of moet ik dan nog andere dingen aanpassen?
yniezink
21-06-2012, 21:23
Vandaag stoelen eruit gehaald. Verstelbare spiegeltjes gemonteerd en vloerkleed eruit.
Heb al 15 penny gevonden :D
Spierings
21-06-2012, 21:54
hey kerel ...
kabelboom .is in goeie handen hoor hahha ..
dus kijk maar denk dat motorkabelboom na oud type te gooien minder werk is dan al je kabels uit je auto te trekken .
en die motor is dan een ahu 90 pk blokje.
Kun je mij wat tips geven via PB hoe jij de kabelboom doet (vooral de wegrijblokkering is een struikelpunt).
Heb vandaag een donor gekocht (ibiza 1.9 tdi AHU van 98) voor mijn 86 golf.
Via dit topic kun je eventueel ook wat info geven hoe je de kabelboom van yniezink doet.
Mij help je er in ieder geval mee ;) Alle extra info helpt (naast de zoekfunctie) :D
gooigolf
22-06-2012, 05:02
pb verstuurd ..
oakgreen20vt .. van forum
die verbouwt mijn kabelbomen ,
vrgr gooigolf .
lowrider23
22-06-2012, 09:45
Strakke Golf, hoor! Ook benieuwd hoe je interieurtje gaat worden! :cool:
yniezink
22-06-2012, 14:59
Vandaag als het goed is andere tellerunit binnen en pedalenbox :). Dan heb ik de belangrijkste zaken wel compleet.
Denk erover om een 2e middenconsole te komen en om hier de asbak uit te halen en netjes een stukjep lastic wil in laten lassen.
En dan hier 3 metertjes in. Turbodruk, olie temp en accu voltage.
Dokter D
22-06-2012, 16:42
Dan zou ik op zoek gaan naar een votex middenconsole :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/5/7/2/20-10-05_1406.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/5/1/3/votex002.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/5/1/3/votex001.jpg
yniezink
22-06-2012, 19:20
Hmmm volgens mij zijn die dingen aardig prijzig tegenwoordig. Ik heb als student helaas niet al teveel geld :(
gooigolf
22-06-2012, 19:29
dit is idd hele mooie console ..
even speuren zijn er vast wel .
vrgr gooigolf
GOLFMEISTER
22-06-2012, 19:51
Leuke golf uni zwarte staat m goed :)
Nu snel op z'n buik net n country zo
En weer n 83er erbij zijn er niet veel meer van :thumbup: Zuinig op zijn
yniezink
22-06-2012, 21:43
Staat een middenconsole op mp, helaas geen tellers erin
Ik zoek trouwens de steuntjes van de verstelhendels voor de spiegels. Bij de sloop hadden ze perongeluk verkeerde auto platgedrukt waar ik de steuntjes nog uit moest boren....
yniezink
26-06-2012, 20:55
http://www.imgdumper.nl/uploads5/4fea137f2cc50/4fea137f2c862-IMG_0514.JPG
http://www.imgdumper.nl/uploads5/4fea139fbab8b/4fea139fba79e-IMG_0515.JPG
Niet veel aan auto gedaan, wel de voorbumper aangepakt. Morgen de achterbumper goed poetsen.
Schroefset gaat eronder wanneer er een TDI motor in zit, moet hem dan toch laten uitlijnen en alles. Heb geen zin om dubbele kosten te maken :)
heb tellerbak + pedalenset g60 + aandrijfassen g60 thuis al liggen :)
Intercooler moet ik nu alleen nog regelen... liefst eentje met een diameter van 51mm voor de aansluitingen. Anders moet ik ook nog verloopjes zien te regelen.
Wouter42
26-06-2012, 21:52
Veel beter zo die voorbumper. :thumbup:
Berrychello
27-06-2012, 14:03
Mooi project, maar persoonlijk vind ik de motorswap zonde.
hoe slecht is het huidige interieur? Wellicht dat ik delen kan gebruiken voor mijn mkII CL van 1988, vandaar. Zou best kunnen dat het hetzelfde stofje is, en ik mis rechts een plastic kapje om het hendeltje waarmee je de leuning voorover klapt.
yniezink
27-06-2012, 15:05
Mooi project, maar persoonlijk vind ik de motorswap zonde.
hoe slecht is het huidige interieur? Wellicht dat ik delen kan gebruiken voor mijn mkII CL van 1988, vandaar. Zou best kunnen dat het hetzelfde stofje is, en ik mis rechts een plastic kapje om het hendeltje waarmee je de leuning voorover klapt.
Ik kan wel is foto's maken. Achterbank is in goede staat. Bestuurdersstoel is compleet kapot. Frame gebroken van de rug en van de zitting. Stof ook gescheurd.
Bijrijdersstoel is wel netjes.
Foto:
http://www.imgdumper.nl/uploads5/4feb43803be51/4feb43803ba70-IMG_0517.JPG
Motorswap is ook omdat ik vele kilometers met de auto maak. Het word gewoon m'n daily en ik bespaar mijzelf gigantisch veel geld door op diesel te rijden.
Verder achterbumper en spoiler aangepakt:
http://www.imgdumper.nl/uploads5/4feb43abb630a/4feb43abb5f1d-IMG_0518.JPG
Moet het plaatje van het slot ook nog aanpakken, maar dat andere keer.
Berrychello
27-06-2012, 20:24
Dank voor de foto! Het is helaas een ander interieur...
Vraagje over de kleur: is dat zwart origineel?
yniezink
27-06-2012, 22:18
Ja originele kleur. Hij is wel volledig overgespoten.
yniezink
30-06-2012, 19:28
Wanneer werd eigenlijk de eerste golf 2 verkocht? De mijne is van 7 okt 1983
Dokter D
30-06-2012, 19:31
In duitsland begin juli '83 volgens mij en in Nl begin september.
yniezink
30-06-2012, 20:40
Ah oke :) vandaag getinte ramen in de deur gezet. Hiervoor veel dank aan tdiwolf :)
Nu cruise control hendel in golf 2 stijl (dikke hendels) zien te vinden
yniezink
09-07-2012, 14:21
Zaterdag een leuk interieur opgehaald. Maar ik ben toch weg van het interieur in een Madison uitvoering, dus wat gaat er gebeuren.
madison interieur uit m'n grijze golfje 2. Deze komt in de zwarte.
Interieur dat ik heb gekocht komt in m'n grijze golf.
Moet nu alleen nog is uitzoeken hoe ik de hemel goed kan herstellen. De hele stof valt ervan af en zit alleen nog met de hendels, drukknoppen etc vast. Verwijderen zal dan ook niet zo'n probleem zijn.
Ook moet ik het dak mechanisme opnieuw stellen (zei vorige eigenaar) heb het dak nog niet open kunnen doen want dan beschadig ik deze. Maar heb geen idee hoe dit in elkaar zit en ben eigenlijk te bang om de lak te beschadigen :O
Ik zoek nog een rubber voor m'n dakje. Deze is namelijk niet mooi meer.
Voor de geintresseerden, kleurcode is Schwarz LO4I
yniezink
10-07-2012, 07:16
Iemand misschien wat antwoorden op m'n vragen? :)
1. Hoe stel ik het dakje goed?
2. Hoe kan ik hemel goed herstellen? (oude stof valt er nu gewoon vanaf, is niet mooi meer)
3. Ik zoek een rubber (buitenkant) voor m'n dakje.
CarloPJB
10-07-2012, 10:10
Iemand misschien wat antwoorden op m'n vragen? :)
1. Hoe stel ik het dakje goed?
2. Hoe kan ik hemel goed herstellen? (oude stof valt er nu gewoon vanaf, is niet mooi meer)
3. Ik zoek een rubber (buitenkant) voor m'n dakje.
Dit rubber heb ik laatst bij de dealer nog kunnen bestellen.
yniezink
10-07-2012, 10:28
Dit rubber heb ik laatst bij de dealer nog kunnen bestellen.
Ga ik de dealer bellen. Wat was de schade voor je ? :tongue:
Een TDI erin is juist super. Rijd heerlijk en goedkoop. Geloof me, de meeste auto's rij je gewoon eruit hoor ;)
yniezink
14-07-2012, 15:49
Heeft iemand een idee hoe ik het schuifdak eruit haal?
Ik heb geen idee, werkelijk geen idee hoe ik deze eruit moet halen. Heb de hemel inmiddels uit de auto (word opnieuw bekleed & gerepareerd) Maar hoe ik het dakje eruit moet halen is mij werkelijk een raadsel.
Ik kan als het goed is het dakje niet zo losmaken, want dan schuurt die langs het dak, en heb geen zin om de lak te beschadigen.
Wie o wie geeft mij het verlossende antwoord :D
gooigolf
14-07-2012, 16:58
Heeft iemand een idee hoe ik het schuifdak eruit haal?
Ik heb geen idee, werkelijk geen idee hoe ik deze eruit moet halen. Heb de hemel inmiddels uit de auto (word opnieuw bekleed & gerepareerd) Maar hoe ik het dakje eruit moet halen is mij werkelijk een raadsel.
Ik kan als het goed is het dakje niet zo losmaken, want dan schuurt die langs het dak, en heb geen zin om de lak te beschadigen.
Wie o wie geeft mij het verlossende antwoord :D
hallo volges mij moet dakje open ,,
en van bovenaf schroefjes losdraaien van de rail ..dan moet je hem eruit kunnen krijgen ,
succes
yniezink
14-07-2012, 19:57
Thx, heb het voor elkaar. Dakje kan niet helemaal open... Dus moet is kijken waarom die niet verder wil..
Nog 7 daagjes gooi, dan kom ik hem brengen ;) haha
gooigolf
14-07-2012, 21:26
hahah ,,,
oke supper
ja zet maar neer hoor komt wel goed . :thumbup:
yniezink
16-07-2012, 08:36
vanmiddag is even bezig met het dakje, is kijken hoe ik dat ga fixen.
moet ook nog bellen met de dealer voor dakrubber
edit: net met dealer gebeld, zegt dat die niet aan het rubber kan komen :confused:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/7/4/0/1/auto099.jpg
Dat rubber zoek ik dus, kan iemand mij hier aan helpen?
Dokter D
16-07-2012, 15:16
Ik heb hier nog een compleet electrisch dakraam van een corrado staan.
Geen idee of het dezelfde rubbers zijn.
yniezink
16-07-2012, 15:21
Ik weet het ook niet :O
Ben momenteel in contact met ruudsvwshop voor nieuw rubber, hij kon er nog aankomen zei die, wacht nu op reactie op mijn antwoord. Zei dat ik er 1 wilde kopen. en vroeg hoe en hoesnel ik het geld over kon maken om er 1 te ontvangen haha
golfcabriolet
16-07-2012, 15:42
vanmiddag is even bezig met het dakje, is kijken hoe ik dat ga fixen.
moet ook nog bellen met de dealer voor dakrubber
edit: net met dealer gebeld, zegt dat die niet aan het rubber kan komen :confused:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/7/4/0/1/auto099.jpg
Dat rubber zoek ik dus, kan iemand mij hier aan helpen?
moet je even op www.golf1onderdelen.com kijken,die heeft het ook wel.
yniezink
16-07-2012, 16:11
thx @ golfcabriolet.
Wacht nu reactie af van ruudsvwshop. Vind het zo lullig om al ergens anders te gaan kijken terwijl hij zei dat die kon leveren. Wacht dus netjes zijn reactie af :)
yniezink
18-07-2012, 17:36
Vandaag begonnen met hemel bekleden.
Ik bak er niks van... Heb gordijnvoering stof gekocht, na veel rond te lezen.. Maar ik krijg het niet voor elkaar de hemel mooi te bekleden.
Het ziet er momenteel niet uit, maarja.. Als iemand tips heeft graag. Dan kan ik dit voor de volgende poging gebruiken.
gooigolf
18-07-2012, 18:37
Vandaag begonnen met hemel bekleden.
Ik bak er niks van... Heb gordijnvoering stof gekocht, na veel rond te lezen.. Maar ik krijg het niet voor elkaar de hemel mooi te bekleden.
Het ziet er momenteel niet uit, maarja.. Als iemand tips heeft graag. Dan kan ik dit voor de volgende poging gebruiken.
gordijnstoff hoort te hangen ,, :thumbup:
yniezink
18-07-2012, 18:43
gordijnstoff hoort te hangen ,, :thumbup:
haha xD Ik moet maar even kijken wat goed is om te bekleden.
Hemel moet mooi beige gaan worden.. Nu heeft m'n ma stof gekocht en was al op de helft, nu is het wit... achja, moeders xD
Moet later maar zorgen dat ik het er af kan krijgen...
Hoe wil je het gaan vastmaken dat gordijnstof aan je hemel?
yniezink
18-07-2012, 19:08
bizon lijmspray
yniezink
20-07-2012, 08:42
Hemel zit er nu in, ziet er niet super uit, maar hij hang in elk geval niet.
Zal wanneer de auto verder helemaal klaar is de hemel opnieuw gaan bekleden en dan gewoon met donker alcantara.
Verder is de auto nu klaar om weg te brengen naar gooi :)
Dokter D
20-07-2012, 08:54
Wat voor blok lepelt Gooi er in?
gooigolf
20-07-2012, 09:25
Wat voor blok lepelt Gooi er in?
een ahu douwe ,
heb ik nu in mijn eigen ,,
mijne komt afn in :thumbup:
yniezink
21-07-2012, 12:07
Vandaag veilig de golf afgeleverd bij gooi :D
passatje2
22-07-2012, 06:42
is die rubber kapot dan?heb je afwateringskanalen schoongemaakt,dan loopt ie ook niet over
rubber kan je ook van een golf 2 bestellen , en op maat knippen
volgens mij iets van 5 tientjes bij de dealer
enwat hier boven al staat , blaas je afwatering eens goed door
een orgineel dak lekt niet , of hij moet rot zijn
Leuke combi een oldi met TDI :thumbup:
yniezink
22-07-2012, 12:14
bedankt voor de reacties :)
@ alberto en passatje2, het dakje lekt niet, heb daar niks geen problemen mee. Het punt is gewoon dat de hele wagen opnieuw is gespoten en dat het rubber kapot is, gewoon gescheurd en dit ziet er niet mooi uit. Vandaar dat ik er een nieuwe in wil hebben ;)
@ larsv5 thx :)
yniezink
24-07-2012, 08:55
Vanaf vandaag ben ik op vakantie, misschien dat gooi hier nog wel wat plaatjes neerzet :)
gooigolf
14-08-2012, 18:19
volges mij krijgen we plaatjes ..
ben gek op pic.s hahaha :thumbup:
yniezink
14-08-2012, 18:38
volges mij krijgen we plaatjes ..
ben gek op pic.s hahaha :thumbup:
Het is net of gooi helderziend is :O
http://www.imgdumper.nl/uploads5/502a8c9232a18/502a8c9232656-SDC10085.JPG
http://www.imgdumper.nl/uploads5/502a8c9ecff49/502a8c9ecfb7d-SDC10086.JPG
http://www.imgdumper.nl/uploads5/502a8ca83878e/502a8ca8383a9-SDC10087.JPG
http://www.imgdumper.nl/uploads5/502a8cb2907b8/502a8cb2903cd-SDC10088.JPG
http://www.imgdumper.nl/uploads5/502a8cc3efba4/502a8cc3ef7c3-SDC10098.JPG
http://www.imgdumper.nl/uploads5/502a8ccdb021e/502a8ccdafe14-SDC10099.JPG
http://www.imgdumper.nl/uploads5/502a8cd787bab/502a8cd7877c7-SDC10100.JPG
Zoals te zien heeft gooi echt al heel veel werk verricht, echt groot applaus voor hem :thumbup: Hij heeft zelfs de grote intercooler van de mercedes sprinter netjes weten te verwerken in het front :D
Moeten nog een paar dingetjes.
Toerenteller werkend krijgen
Dikke hendels, nieuwe type stuur en evt ook alarm licht boven het stuur.
gooigolf
14-08-2012, 18:45
top weer gooi!
:thumbup: thanks .. hij is bijna af hahah :)
yniezink
15-08-2012, 07:19
de 20e keuring :D net mailtje van gooi gehad
yniezink
15-08-2012, 12:09
Ik krijg over een tijdje ook een nieuw dakrubber. Dus het einde komt in zicht :)
yniezink
15-08-2012, 16:55
Ik ben voor m'n auto trouwens nog op zoek naar een diesel teller MET toerenteller. en twee stekkers. Weet niet of iemand deze heeft, maar laat maar weten als je wat hebt.
yniezink
16-08-2012, 19:30
Hopelijk krijgt gooi een goede diesel tellerunit binnen met toerenteller vanuit middelburg zeeland :)
yniezink
17-08-2012, 12:37
http://www.imgdump.nl/hosted/064f27fabc09eb93bc26b5e1b69b33e8.jpg
http://www.imgdump.nl/hosted/f961568684f67749d4ff0ebb9a7273bf.jpg
http://www.imgdump.nl/hosted/38e57581cd3fb88393b606a800333320.jpg
http://www.imgdump.nl/hosted/2c0b6fb89b386fce9ccda5f75bde73d6.jpg
http://www.imgdump.nl/hosted/ac97ae7634a3c5f8a096c2611196455f.jpg
Maandag gaat Gooi ermee naar de RDW :D
Spierings
17-08-2012, 17:21
Ziet er netjes uit, alleen nog een beetje zakken.
gooigolf
17-08-2012, 17:30
:Ziet er netjes uit, alleen nog een beetje zakken.
idd coen :thumbup:
wel supper strakke auto ,, :)
Wouter42
17-08-2012, 18:13
Mooi gefixt gooi! :thumbup: Snel gedaan ook zeg.
lowrider23
17-08-2012, 20:11
Klasse hoor!! :thumbup:
gooigolf
17-08-2012, 20:45
Klasse hoor!! :thumbup:
bedankt voor complimenten jonges ..
is ook wel geslaagt al zeg ik het zelf .. :)
yniezink
18-08-2012, 07:55
Echt een vakman die gooi ;)
yniezink
18-08-2012, 17:07
Achter komen ook schijfremmen. De auto heeft geen abs.
Moet er nu nog een bepaald iets tussen of is dat niet nodig?
Spierings
18-08-2012, 17:11
Achter komen ook schijfremmen. De auto heeft geen abs.
Moet er nu nog een bepaald iets tussen of is dat niet nodig?
Hoeft naar mijn weten niks tussen, je wagen heeft toch ook gewoon een remdrukregelaar op de achteras zitten.
gooigolf
18-08-2012, 18:25
REMDRUKREGELAAR KOMT ER TUSSEN .
1.3 HEEFT DAT NORMAAL NIET .REGELAAR IS INPRECIEPE VOOR ALS JE ACHTER MEER PERSONEN PLAATST,JE AS ZAKT EN REMT DAN WAT HARDER ACHTER , :thumbup:
Dokter D
18-08-2012, 21:40
Zet je die remdruk regelaar er niet tussen dan sta je bij een noodstop zo achterstevoren!
Gooi, je capslock staat nog aan :D
yniezink
19-08-2012, 00:08
Douwe, die cruisecontrol hendel. Heb je die nieuw gekocht of hier via het forum gevonden (die voor mk2). Ik wil ook graag cruisecontrol dus ben eigenlijk ook op zoek :O
gooigolf
19-08-2012, 06:40
:thumbup: Zet je die remdruk regelaar er niet tussen dan sta je bij een noodstop zo achterstevoren!
Gooi, je capslock staat nog aan :D
:thumbup:
Dokter D
19-08-2012, 08:41
Klik ( http://www.etkashop.com/vwcp/Jetta-Vento/Jetta-II/Elektrik/Relais-Schalter-Sensoren/Lenkstockschalter.html)
Spierings
19-08-2012, 08:56
Douwe, die cruisecontrol hendel. Heb je die nieuw gekocht of hier via het forum gevonden (die voor mk2). Ik wil ook graag cruisecontrol dus ben eigenlijk ook op zoek :O
De oudere smallere hendels met cruise control zijn ook nog via classic parts te verkijgen.
Volgens Elsa moest ik de 321 953 513 C hebben.
Ga hem binnenkort ook bestellen, moet even wachten tot dat we op het werk een order hebben.
Dat scheelt weer verzendkosten voor mij en kost hij iets van 55/60 euro ;) .
yniezink
19-08-2012, 09:06
Oh beter, dan kan ik daar cruise control hendel weghalen! Thx douwe!
Dokter D
19-08-2012, 09:13
Let er wel op dat er verschillende typen dikke hendels zijn.
Met gevaren lichten en zonder, dit is het type zonder!
yniezink
19-08-2012, 09:20
Zo, hendel is besteld en betaald. Maandag naar de sloop voor stuur en tijdelijk 2 normale hendels.
Tevens plastic kappen en stuur meenemen :)
yniezink
19-08-2012, 16:36
Heb in elk geval een hendel straks. Die gevaren lichten etc moet ik dan nog maar ff uitzoeken.
Moet nog wel ff het plastic en alles bij elkaar zoeken. Zonder alarm schakelaar kOmt ook beter uit :) moet alleen dan een ruitenwisser hendel vinden om erbij te plaatsen haha.
Passen deze hendels gewoon in het plastic van de smalle hendels? dus de oude types? want heb dat plastic namelijk wel haha
yniezink
20-08-2012, 15:22
Met vlag en wimpel door de keuring dankzij gooi de vakman ! :thumbup:
Wouter42
20-08-2012, 15:57
Goed nieuws! :thumbup:
Keep up the good work, snel verlagen dat ding. :D
gooigolf
25-08-2012, 19:50
nou jorick je kan je daily ophalen is klaar ,,
veel werk van de astappen gehad .jammer dat asje in de modder had gelegen
alles vast geroest maar heb a;;es weer gangbaar .
en remt supper ,,
gr gooi
ewcaddymk1
25-08-2012, 20:02
supergooi :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
gooigolf
25-08-2012, 20:27
:thumbup: supergooi :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
yniezink
26-08-2012, 20:16
Zo, m'n autootje is weer thuis :D thx gooi voor de ombouw, echt heel netjes gedaan. Cruisecontrol moeten we nog maar keer kijken :).
Morgenmiddag gelijk isolatie pas maken, vloerkleed er in. Dan schroefset eronder en op z'n gat.
Daarna bezig met interieur afbouwen :)
gooigolf
27-08-2012, 07:05
Zo, m'n autootje is weer thuis :D thx gooi voor de ombouw, echt heel netjes gedaan. Cruisecontrol moeten we nog maar keer kijken :).
Morgenmiddag gelijk isolatie pas maken, vloerkleed er in. Dan schroefset eronder en op z'n gat.
Daarna bezig met interieur afbouwen :)
:thumbup: geen dank kerel ..
hoop dat je er veel plezier van hebt :)
yniezink
28-08-2012, 19:39
updatee :P
hoe auto er nu bij staat aan de binnenkant, isolatie materiaal ligt er inmiddels netjes pasgemaakt in. was nog wel een heel karwei om deze er in te krijgen. moest stuurstang en zekeringkast ervoor van de plaats halen:
http://www.imgdumper.nl/uploads6/503d0fd6bef58/503d0fd6beb70-foto_1.JPG
Buitenkant:
http://www.imgdumper.nl/uploads6/503d0fee9a886/503d0fee9a49d-foto_2.JPG
http://www.imgdumper.nl/uploads6/503d1002e99f0/503d1002e9629-foto_3.JPG
Dan heb ik nog een vraag, hoop dat sommigen deze weten.
http://www.imgdumper.nl/uploads6/503d1015c34bd/503d1015c3127-foto_4.JPG
je ziet of de foto een uitstekende rand, bij het contact slot. Nu wil ik graag de ring van de startblokkering eromheen zetten. Zodat ik het chipje kan verwerken in een sleutel.
http://www.imgdumper.nl/uploads6/503d104112437/503d104112059-foto_5.JPG
Op deze foto zie je dat die niet ver genoeg naar achteren wil, zo kan ik hem niet onder het plastic afdekkapje krijgen.
Mijn vraag, kan ik het stukje gewoon van het contactslot afvijllen? zodat de ring wel past? of gaat dit 100% al niet passen.
auto gaat naar alle waarschijnlijkheid nog heel iets omlaag, en dan staat het goed. en dan achter 1cm spoorverbreder.
gooigolf
28-08-2012, 21:07
updatee :P
hoe auto er nu bij staat aan de binnenkant, isolatie materiaal ligt er inmiddels netjes pasgemaakt in. was nog wel een heel karwei om deze er in te krijgen. moest stuurstang en zekeringkast ervoor van de plaats halen:
http://www.imgdumper.nl/uploads6/503d0fd6bef58/503d0fd6beb70-foto_1.JPG
Buitenkant:
http://www.imgdumper.nl/uploads6/503d0fee9a886/503d0fee9a49d-foto_2.JPG
http://www.imgdumper.nl/uploads6/503d1002e99f0/503d1002e9629-foto_3.JPG
Dan heb ik nog een vraag, hoop dat sommigen deze weten.
http://www.imgdumper.nl/uploads6/503d1015c34bd/503d1015c3127-foto_4.JPG
je ziet of de foto een uitstekende rand, bij het contact slot. Nu wil ik graag de ring van de startblokkering eromheen zetten. Zodat ik het chipje kan verwerken in een sleutel.
http://www.imgdumper.nl/uploads6/503d104112437/503d104112059-foto_5.JPG
Op deze foto zie je dat die niet ver genoeg naar achteren wil, zo kan ik hem niet onder het plastic afdekkapje krijgen.
Mijn vraag, kan ik het stukje gewoon van het contactslot afvijllen? zodat de ring wel past? of gaat dit 100% al niet passen.
auto gaat naar alle waarschijnlijkheid nog heel iets omlaag, en dan staat het goed. en dan achter 1cm spoorverbreder.
goed bezig kerel ..
volges mij kan de ring wel verder hoor ..
heb mijne ook zo gehad .. mischien heb ik zwarte dopje erafgehaald weet ik niet meer .. :thumbup:
yniezink
05-09-2012, 19:57
Hmmmm, heb het interieur ook bijna af. Loop nu tegen paar kleine probleempjes aan.
Binnenverlichting werkt niet (als deur open is etc) en geen stroom op sigaretten aansteker etc. Is uitzoeken waar dat aan ligt. Tevens zit radio er normaal gesproken ook op. Dus die moet ik ook nog even inbouwen.
Daarna is de auto klaar en zal ik een aantal final pics plaatsen hier :)
Alleen cruisecontrol moet dan later nog een keer ^_^
yniezink
14-10-2012, 21:22
een golf 2 16v teller op de kop kunnen tikken voor cruise :).
Moet nog een hoop puntjes afwerken aan de auto. Turboslangen blijven helaas niet zitten :(
Spierings
14-10-2012, 21:39
Turboslangen blijven helaas niet zitten :(
tussenstuk zonder verhoogde randen gebruikt ??
yniezink
14-10-2012, 21:46
tussenstuk zonder verhoogde randen gebruikt ??
Yup. Maatje van me gaat binnenkort rupsjes op het eind maken.
Bij gooi bleef het prima zitten, maar toen ik er echt kilometers mee ging maken schoot die er na een tijd af :rolleyes:
Wat voor type luchtfilterbak heb je gebruikt?
yniezink
17-10-2012, 07:30
caddy 2 luchtfilterbak
yniezink
16-01-2013, 19:51
Zou deze naar watergekoelde projecten geplaatst kunnen worden?
Teven een post :)
Nieuwe motorsteun besteld voor de bak zijde. Moer is compleet afgeknapt dus kan er helaas niet zo een nieuwe in draaien.
Verder ga ik van het voorjaar de hemel opnieuw laten bekleden en komt er een nieuw rubber om het schuifdak (de huidige is versleten en zit roest in)
Verder binnenkort wat spacertjes ophalen om met de velgen te stoeien, ze staan achter toch wel ver naar binnen zo en wil de auto nog wat verder omlaag gaan zetten.
Denk dat ik binnenkort ook maar eens een paar goede fotos moet schieten met de camera van mijn vriendin :)
Dat was het weer
yniezink
25-01-2013, 15:36
Vandaag motorsteun vervangen. Oude was compleet rot.
Helaas blijft het trillen in het stuur, dus waarschijnlijk zit het stuurhuis los ofzo. Binnenkort hier maar mee bezig :O
als je wielen al uitgebalanceerd zijn, kan het trillen in je stuur tijdens het rijden ook in je homokineten zitten. Enigszins is dit te controleren door te voelen of het trillen minder wordt als je de koppeling intrapt onder het rijden
yniezink
25-01-2013, 16:13
als je wielen al uitgebalanceerd zijn, kan het trillen in je stuur tijdens het rijden ook in je homokineten zitten. Enigszins is dit te controleren door te voelen of het trillen minder wordt als je de koppeling intrapt onder het rijden
Trillen is alleen tijdens stilstaan. Het rijden gaat heerlijk, alleen heb ik speling op het stuur :(
yniezink
08-09-2013, 21:06
Motor is compleet te koop ! Contact: gooigolf
Dokter D
08-09-2013, 21:12
Nieuwe plannen??
yniezink
08-09-2013, 22:07
Iets meer paardjes. Wel gewoon tdi!
gooigolf
09-09-2013, 19:18
wat nieuwer douwe ..
en wat meer paarden :thumbup:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.